Fallout 3 i dodatek Point Lookout

Fallout 3 Point Lookout

Fallout 3 – Point Lookout

Kolejny czwarty dodatek do naszego Fallouta 3. Dodatek, który posiada bardzo charakterystyczny klimat. Jogo ogromny teren i mroczna sceneria potrafi rozbudzić sprzyjającą atmosferę horroru. Mocno przykuwająca sceneria i jej elementy np. zamglone bagna, dzwoniące dzwony, gotyckie budowle, ciemne lasy, piwnice i podziemia, to jest teren naszej infiltracji. Mamy ciekawe zadania i postacie, które z początku mogą się wydawać na słabe i biedne duszyczki.

Autorzy, tworzący dodatek opierali się na twórczości Howard Phillips Lovecraft, amerykańskiego pisarza literatury fantastycznej pełnej grozy. Jak zwykle nie zabraknie też poznanie i rozwiązanie pewnej zagadki. Pojawia się także broń dotychczas nie będąca w dodatkach wcześniejszych. Ciekawą bronią staje się emiter mikrofali, ale mamy też “normalną” broń min. dubeltówkę.

Małe wprowadzenie do tego egzotycznego dodatku:

Otrzymujemy komunikat na pit-boya. Na mapie mamy zaznaczony punkt, do którego mamy zamiar się udać. Gdy docieramy, od razu mamy ciekawe przywitanie z prośbą o wypełnienie misji. Oczywiście możemy ją odrzucić. Żeby się dostać do miejsca dodatku musimy kupić bilet. Po zakupie, idziemy się przespać w “ekskluzywnej” kabinie na pięknym “biznesowym jachcie”.

Chwilę później ukazuje się nasz upragniony cel. Wita nas klimat porannego nabrzeża i zamglonego. W dali dostrzegamy szarawe kontury budynków i ta nastrojowa muzyczka sprzyja rozbudzeniu oczekiwanego nastroju. Prawie dziki zachód. Na naszym podręcznym organizerze możemy dostrzec nową mapę świata. Nasi pierwsi spotkani przeciwnicy mogą nas delikatnie rozbawić, a wszystko po to, by pozory nas zmyliły.

Zbliżając się do budynku na peryferiach natykamy się w nim na akcję w której pomagamy pewnemu “robinsonowi” załatwić zmutowanych tubylasów. Po zapanowaniu nad sytuacją, prosi nas o pomoc w dotarciu do “pewnego fragmentu posiadłości” i jej oczyszczeniu. Okazuje się, że wcale nie jest tak łatwo, ponieważ wpadamy w ukrytą i ciekawą pułapkę. Wkraczamy we właściwe pędy gry, gdzie zaczynamy poznawać moc naszych niepozornych przeciwników. Dostrzegamy też jak ciekawie jest zbudowana sceneria gry.

Efektem zakończania naszej pierwszej misji jest otrzymanie rozszerzenie postaci i zaraz przechodzimy do kolejnej misji, mianowicie infiltrację obszarów poza domem. Nieuniknione staje się dotarcie do kolejnego punktu naszej gry, do gotyckiej, obramowanej katedry… .
Zachęcamy do podzielenia się opiniami na temat dodatku.