Ucieczka cz. 1 – QUEST 4

Quest 4 a

Akcja rozpoczyna się w Krypcie 101, w której przebywałeś. Amanta wybudza cię ze snu i informuje o ucieczce twojego ojca z krypty. Dowiadujemy się też, że Jones, przyjaciel naszego taty, został zamordowany i że zmierzają w naszym kierunku. Tu zaczyna się prawdziwa akcja gry. Amanta, w imię przyjaźni daje nam broń (Pistolet 10mm), oraz parę sztuk amunicji na obronę. Po zakończonej rozmowie rozglądamy się po pokoju i zabieramy leżące tam rzeczy (znajdziemy tam min. kij bejsbolowy). Nie zapomnijmy zaglądnąć też do apteczki by zabrać z niej użyteczne medykamenty (stimpaki, które skutecznie uzupełniają nam HP). Przez naszego pip-boya, możemy wybrać różnego rodzaju broń. Na razie mamy podstawowe, które otrzymaliśmy, jednak do czasu przebywania w krypcie warto używać bejsbola, by nie marnować niepotrzebnie amunicji. Wrogowie tylko na pozór wyglądają strasznie.

Po pierwszym naszym zwycięstwie z ochroniarzem, przybieramy jego strój, uodporniając się na silniejsze ciosy. Posiada on też pałkę policyjną, która jest bardziej zwinniejsza niż kij. Podczas naszej ewakuacji, będziemy mogli pomóc Buth`owi, proszącego nas o pomoc w uratowaniu jego mamy od Radrakanów, będących w jego domu. Opcji mamy wiele, możemy nie ratować, a jeszcze dobić, ale właśnie tu stajemy przed decyzją natury osobistej. Zachodzi pytanie, czy będziemy żywić nienawiść za to jak nas wcześniej traktował? Osobiste decyzje natury moralnej od tej pory nie będą rzadkością w przebiegu gry. Można też oddać mu wiatrówkę otrzymaną od taty, by sam się z nimi rozprawił. My mu pomogliśmy i delikatnie się rozprawiliśmy z potworkami.

Po zakończeniu, udajemy się na górne pozycje w celu wydostania się z krypty. Warto też zwrócić uwagę na to, że warto do każdego pokoju zaglądać i sprawdzać wszystko po kolei, czyli szafki, pudełka, zwłoki, nawet te dziwne stworzenia i zabierać wszystko co się da. Za to co zdobędziemy, możemy wymienić na ‘kapsle’, tamtejszą walutę, za którą można kupić wszystko co będziemy potrzebować mianowicie wszystko związane z artylerią wojskową, kompleks ochrony (pancerze, hełmy itd), oraz medykamenty różnego rodzaju.