Przeciwnicy w Fallout 3 – opis

Przemierzając postnuklearny świat Fallout 3 wielokrotnie natykamy się na istoty, które nie są do nas przyjaźnie nastawione. Poniżej znajduje się krótki opis najczęściej spotykanych przeciwników w grze:

1. Raiders
Status: Małogroźny
Typ: Człowiek
Broń: 10mm pistolety maszynowe, noże, chińskie karabiny (w późniejszych etapach gry karabiny snajperskie, rakietnice i granaty)
Pancerz: Lekki/Średni
Występowanie: Cała mapa
Grupy: 2-7 osobników
Obrażenia: Średnie
Sposób: 2-3 celne strzały w głowę (niekiedy 1 Critical)

2. Mucha Mięsna
Status: Niegroźny
Typ: Zwierzę
Broń: Kolce
Pancerz: Bardzo lekki
Występowanie: Cała mapa
Grupy: 1-3 osobników
Obrażenia: Małe
Sposób: 1 celny strzał w glowę

3. Wściekły Pies
Status: Małogroźny
Typ: Zwierzę
Broń: Szczęki
Pancerz: Lekki
Występowanie: Cała mapa
Grupy: 1-4 osobników
Obrażenia: Małe – Średnie
Sposób: VATS; 2-3 celne strzały w głowę; bejsbol

4. Karaluch
Status: Niegroźny
Typ: Zwierzę
Broń: Szczęki
Pancerz: Bardzo lekki
Występowanie: Krypty, Tunele, Jaskinie
Grupy: 1-8 osobników
Obrażenia: Bardzo małe – Małe
Sposób: 1-2 celne strzały; bejsbol; pałka

5. Kretoszczur
Status: Małogroźny
Typ: Zwierzę
Broń: Szczęki
Pancerz: Lekki
Występowanie: Cała mapa
Grupy: 1-5 osobników
Obrażenia: Małe-Średnie
Sposób: 1-3 celne strzały; bejsbol; pałka; maczuga nasączona środkiem przeciw gryzoniom

6. Błotniak
Status: Groźny
Typ: Zwierzę
Broń: Głowa/Promień fal dźwiękowych
Występowanie: Tereny podmokłe, Tunele, Anchorage Memorial, Okolice mostów, Jaskinie, Podziemia fabryki NukaColi
Grupy: 1-5 osobników (+ Król Błotniaków)
Obrażenia: Średnie-Duże
Sposób: VATS – oko; karabin laserowy; miotacz ognia; strzelba bojowa
Rodzaje: Błotniak, Błotniak Wojownik, Król Błotniaków, Błotniak Nukacz
Zróżnicowanie: Kolor; Wzrost; Budowa ciała

7. Radskorpion
Status: Groźny
Typ: Zwierzę
Broń: Ogon
Pancerz: Średni
Występowanie: Kryjówka Hamiltona, Dalekie tereny pustkowia, Jaskinie
Grupy: 1-5 osobników
Obrażenia: Małe-Średnie
Sposób: VATS – ogon; pistolet/karabin laserowy; karabin plazmowy; miotacz ognia

8. Duży Radskorpion
Status: Niebezpieczny
Typ: Zwierzę
Broń: Ogon
Pancerz: Ciężki
Występowanie: Dalekie tereny pustkowia, Jaskinie, (Supermarket)
Grupy: 2-3 osobników
Obrażenia: Duże
Sposób: karabin snajperski; VATS – ogon; Karabin laserowy/plazmowy; Miotacz ognia

9. Protector
Status: Małogroźny
Typ: Robot
Broń: Laser
Pancerz: Średni
Występowanie: Pustkowia, Opuszczone budynki, Fabryka robotów
Grupy: 1-4 osobników
Obrażenia: Średnie
Sposób: Karabin snajperski; broń energetyczna

10. Mózgowiec
Status: Groźny
Typ: Robot
Broń: Laser Gattling
Pancerz: Średniociężki
Występowanie: Cała mapa
Grupy: 1 osobnik
Obrażenia: Duże
Sposób: Karabin laserowy/plazmowy; Granaty; Rakietnica

11. Pan Wyrwiflak
Status: Groźny
Typ: Robot
Broń: Karabin Plazmowy
Pancerz: Ciężki
Występowanie: Cała Mapa
Grupy: 1 osobnik
Obrażenia: Duże
Sposób: Karabin snajperski; VATS – sensory ruchu; karabin laserowy/plazmowy

12. Robot Strażniczy
Status: Niebezpieczny
Typ: Robot
Broń: Rakietnica, Minigun
Pancerz: Ciężki
Występowanie: Fabryka robotów, cała mapa
Grupy: 1-3 osobników
Obrażenia: Bardzo duże
Sposób: Minigun; Laser Gattling; Rakietnica; Zemsta

13. Działko Strażnicze
Status: Groźny
Typ: Robot
Broń: Laser Gattling
Pancerz: Średni
Wystepowanie: Fabryka robotów, Opuszczone budynki, Forty, Krypty
Grupy: 1-3 działka
Obrażenia: Duże
Sposób: VATS; Broń ciężka/energetyczna

14. Centaur
Status: Małogroźny
Typ: Mutant
Broń: Rzygowiny
Pancerz: Średni
Występowanie: Pustkowia, Opuszczone budynki
Grupy: 1-2 osobników(+ Supermutanci)
Obrażenia: Średnie
Sposób: Chiński karabin; Strzelba bojowa; 10mm Pistolet maszynowy

15. Supermutant
Status: Małogroźny/Groźny/Niebezpieczny
Typ: Mutant
Broń: Deska, Karabin myśliwski, Strzelba bojowa, Rakietnica, Minigun, Maczuga
Pancerz: Średni-Bardzo ciężki
Występowanie: Cała mapa
Grupy: 1-6 osobników (+ Centaur)
Obrażenia: Średnie-Bardzo Duże
Sposób: Karabin snajperski; VATS – głowa; Broń energetyczna; Obrzyn; Rakietnica; Minigun; Laser gattling, miny
Rodzaje: Supermutant, Supermutant Mięśniak, Supermutant Mistrz, Supermutant Behemot
Zróżnicowanie: Wzrost; Ubiór; Noszona Broń

16. Ghoul
Status: Małogroźny/Groźny
Typ: Człowiek
Broń: Pięści, Szczęki
Pancerz: Lekki/Średni
Występowanie: Kanały, Tunele, Jaskinie, Krypty, Okolice RGN, Tereny podmokłe
Grupy: 2-7 osobników
Obrażenia: Średnie-Duże
Sposób: Broń energetyczna/Maszynowa; Obrzyn
Rodzaje: Ghoul, Ghoul Wędrownik, Lepszy Ghoul Wędrownik, Ghoul Świecący
Zróżnicowanie: Kolor

17. Yao-Guai
Status: Groźny
Typ: Zwierzę
Broń: Szczęki, Pazury
Pancerz: Średni
Występowanie: Pustkowia
Grupy: 2-4 osobników
Obrażenia: Średnioduże
Sposób: Karabin snajperski; VATS; Karabin laserowy/plazmowy

18. Szpon Śmierci
Status: Niebezpieczny
Typ: Zwierzę
Broń: Szpony
Pancerz: Ciężki
Występowanie: Sanktuarium Szponów Śmierci, Old Olney, Dalekie pustkowia
Grupy: 1-3 osobników
Obrażenia: Duże-Bardzo Duże
Sposób: VATS; Minigun; Laser Gattling; Rakietnica; Grubas

19. Wielka Mrówka
Status: Groźny
Typ: Zwierzę
Broń: Szczęki
Pancerz: Średni
Występowanie: Pustkowia
Grupy: 2-5 osobników
Obrażenia: Średnie-Duże
Sposób: Miotacz ognia; Obrzyn; VATS; Pistolet/Karabin laserowy
Rodzaje: Wielka Mrówka Robotnica, Wielka Mrówka Wojownik
Zróżnicowanie: wzrost

20. Ognista Mrówka
Status: Małogroźny
Typ: Zwierzę
Broń: Ognisty oddech
Pancerz: Lekki-Ciężki
Występowanie: Grayditch i okolice wraz ze stacją metra
Grupy: 1-5 osobników
Obrażenia: Średnie-Duże
Sposób: Strzelba bojowa; Pistolet laserowy; VATS; Karabon laserowy
Rodzaje: Ognista Mrówka Robotnica, Ognista Mrówka Strażnik, Ognista Mrówka Wojownik. Królowa Roju

21. Żołnierz Enklawy
Status: Niebezpieczny
Typ: Człowiek
Broń: Karabin plazmowy, Rakietnica
Pancerz: Ciężki
Występowanie: po spotkaniu z prezydentem-komputerem na Pustkowiach
Grupy: 2-5 osobników
Obrażenia: Duże
Sposób: Karabin plazmowy/laserowy; Rakietnica

22. Członek Kompanii Szpona
Status: Małogroźny
Typ: Człowiek
Broń: 10mm pistolety maszynowe, Noże, Pistolety/Karabiny laserowe, Karabiny snajperskie
Pancerz: Średni-Ciężki
Występowanie: Pustkowia
Grupy: 3-5 osobników
Obrażenia: Średnie-Duże
Sposób: Broń maszynowa/energetyczna